Recepty

Mandlové mléko

srpna 12, 201612 Comments


Pokud si rádi jdete koupit mandlové mléko, dobře víte, že se nejedná o zrovna nejlevnější záležitost. Jeden litr se pohybuje okolo 65 až 80Kč. Proto si člověk jednoho dne řekne: "A co kdybych si udělala své vlastní mandlové mléko? Jak těžké by to mohlo být?"



Co budeme potřebovat:
100g mandlí
voda
vanilkový extrakt
špetka soli


Postup:
Jako první je potřeba mandle namočit. Poprvé se mandle namočí do teplé vody po dobu 12ti hodin. Poté se upláchnou a namočí se do teplé vody na 12 hodin podruhé, tentokrát se špetkou soli. Mandle po 12ti hodinách opět opláchneme. Pomocí hrnečku si vytvoříme odměrku - mandle do něj nasypeme, abychom viděli nakolik jej naplní a tento stejný objem použijeme pro naplnění 4 hrnečků vody, které k mandlím přidáme spolu s lžičkou vanilkového extraktu a vše důkladně rozmixujeme. V posledním kroku si vezmeme kuchyňský sítkový pytlíček či kuchyňské plátýnko, přes které mandlovou směs přecedíme do misky. Snažíme se veškerou tekutinu důkladně vymačkat. V misce nám již zbude mandlové mléko a v plátýnku mandlová drť, kterou určitě nevyhazujte a nějak šikovně ji využijte. Drť bude potřeba dobře vysušit - nejlépe rozprostřít na nějaký povrch a po chvílích vždy prohrábnout, aby se nestalo, že by mandle nějak zplesnivěly.


Uskladnění:
Mléko přelijte do uzavíratelné láhve nebo misky a vložte do ledničky. Spotřebujte do 5 dnů.
Mandlovou drť je možné použít do pečení, vytvořit sladký posyp nebo použít do salátu.


Proč je důležité mandle první namočit? Namáčení mandlí v teplé vodě se solí bude neutralizovat mnohé z inhibitorů enzymů a aktivovat mnoho živin (jako je vitamín B), který by nebyl přítomen v jejich syrovém stavu. Docílíme tak lepší stravitelnosti hotového produktu.

Už jste si někdy mandlové mléko připravovali? Nebo si jej raději kupujete? 

XOXO

VERONIQUE



*omlouvám se za kvalitu fotografií, mandle jsem nakládala v noci, takže jsem mléko připravovala o půl 11 večer, a to už nebylo dobré světlo :/

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

12 komentářů:

  1. Určitě vyzkouším. Výborný nápad.

    OdpovědětVymazat
  2. ja som sa až nedávno dostala k mandľovému a sójovému mlieku, a popravde mi viac chutí to sójové, takže ak pridáš recept aj na také, pripravím si ho :) mandľové si asi radšej kúpim, lebo by sa mi to nechcelo ,priznám sa :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sojové jsem zatím nezkoušela. Takže recept zatím nechystám. Ono možná vypadá, že je to strašně zdlouhavé, ale při namáčení člověk stráví asi celkem minutu času a pak to jen rozmixuje. Myslím, že celkový proces zabere cca 15minut. A když si vezmeš kolik mandlové mléko stojí a oproti tomu mandle za 35 - je to dost velký rozdíl :)

      Vymazat
  3. Mandlové mléko dělám pravidelně, vlastně i kokosové a lískooříškové, ale já teda doteď neznala tenhle profi postup s namáčením :) Mandle jsem jenom namočila přes noc do vody, pak opláchla a mixovala :) Pijeme ho po litrech (hlavně já) a řekla bych, že i jedno namočení aby se aktivovaly látky snad stačí, protože na dvojité namáčení nemám čas :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to dvojité namáčení zabere asi o 30 vteřin déle ;-) Ale když si do toho jednoho namáčení dáš špetku soli, myslím, že by to mohlo splnit rychlo účel :)

      Vymazat
  4. Receptů jsem viděla všude strašně moc, ale nikdy jsem nevyzkoušela. Nějak nevím, jak by to doma chutnalo :D

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak můžeš jednou vyzkoušet a budeš vědět, jestli si jej připravíš i podruhé a nebo už ne :D

      Vymazat
  5. Wau, presne nad týmto som uvažovala! Chcem to konečne ochutnať, ale je to také drahé .. Ďakujem veľmi pekne! ʕ→ᴥ←ʔ

    ♡ * Le blog de la Licorne * ♡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V ČR se dá koupit 100g mandlí v Tescu za 35Kč. Oproti tomu mandlové mléko za cca 75Kč. Tak se tam zkus zajít mrknout jestli budou mít a vyzkoušej taky své vlastní :)

      Vymazat
  6. Já osobně na normální mléko nedám dopustit, ale do kafe mám raději ať už síjové, tak mandlové. Momentálně je však mým favoritem kokosové mléko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jej zatím také normálně piju, ale někdy dám ráda změnu :)

      Vymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)