Recepty

Letní polévky ze zahrádky

srpna 03, 201618 Comments


Také se Vám doma hromadí různé druhy zeleniny a Vy už si nevíte rady, co s tím? Dnes jsem si pro Vás připravila dva vynikající recepty, které Vám trochu z té hromady uberou. Jsou rychlé, není potřeba mnoho surovin a jsou si dost podobné, takže ani nejsou těžké na zapamatování. A určitě budou chutnat celé rodině ;-)

1) Dýňová polévka



Co budeme potřebovat:
1/2 střední cibule
2 střední dýně
1 větší brambor
smetana na vaření
voda + olej
sůl + pepř

Příprava:
Cibulku nakrájíme na kostičky a vysypeme do hrnce, kde ji na malém množství oleje restujeme do doby než zesklovatí (zprůhlední). Poté přidáme na kostičky nakrájenou dýni, kterou jsme si předem oloupali a vybrali semínka, a společně restujeme 3 minuty. Následně zalijeme vodou tak, aby vše bylo ponořeno. Přihodíme brambor opět nakrájený na kostičky a vše vaříme dokud jednotlivé ingredience nezměknou. Vše důkladně rozmixujeme dohladka a přidáme smetanu na zjemnění. Množství si každý určí podle chuti, ale doporučuji maximálně do 200g, aby se chuť zcela neztratila. Dochutíme solí a pepřem a naposledy zamícháme. 


Podáváme:
Polévku nejlépe podáváme s opraženými krutóny a zakysanou smetanou.

2) Cuketová polévka


Co budeme potřebovat:
1/2 střední cibule
1 velká nebo 2 střední cukety
1 větší brambor
2 obdélníčky smetanového taveného sýru
voda + olej
sůl + pepř

Příprava:
Cibulku nakrájíme na kostičky a vysypeme do hrnce, kde ji na malém množství oleje restujeme do doby než zesklovatí (zprůhlední). Poté přidáme na kostičky nakrájenou cuketu a společně restujeme 3 minuty. Následně zalijeme vodou tak, aby vše bylo ponořeno. Přihodíme brambor opět nakrájený na kostičky a poté vše vaříme dokud jednotlivé ingredience nezměknou. Vše důkladně rozmixujeme dohladka a přidáme tavené sýry, které se v polévce rozpustí. Dochutíme solí a pepřem a naposledy zamícháme. 

Podáváme:
Polévku nejlépe podáváme s opraženými krutóny a zakysanou smetanou.

* Jak nejlépe připravit krutóny?
Vezmeme rohlík a nakrájíme jej na kolečka. Z obou stran namažeme velice malým množstvím másla a dáme orestovat na pánvičku dokud nezezlátnou. 


Recepty jsou zcela jednoduché a každý je zvládne připravit během pár minutek. Máte rádi podobné zeleninové polévky? Jaká je Vaše nejoblíbenější? Nebo připravujete dýňovou a cuketovou polévku jinak? Podělte se se mnou v komentářích :)


XOXO

VERONIQUE

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

18 komentářů:

  1. Mňam, dýňovou polévku mám moc ráda a hned bych si ji dala, jak ji tu vidím.

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dojedla v úterý poslední :( Už teď mi chybí :( :D :D

      Vymazat
  2. Mňam! Dala bych si hned a obě :D, dýně zatím ještě na zahradě moc nemáme, ale cukety se asi zbláznily, tak děkuji za tip.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš? Tak to já vařila už z našich - čerstvě posbíraných! A mňamka :)

      Vymazat
  3. Tekvicu nemám rada, ale za to cuketu milujem! A určite túto polievku vyskúšam, vyzerá božsky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej :) Budu ráda, když dáš vědět, jak ti chutnala :)

      Vymazat
  4. Krémové zeleninové polévky mám teď strašně ráda. Nejvíc jsem si oblíbila mrkvový krém :)

    Ryor | Bylinné tonikum, Gelová slupovací maska

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkvový krém jsem ještě nezkoušela. Máš na blogu recept? :)

      Vymazat
  5. Nene nemám, ale je to strašně jednoduchý. Dělám to vždy ze tří mrkví a 2 brambor. Mrkev nastrouhám, brambory nakrájím na kolečka. Potom to dám do hrnce orestovat, po chvilce to zaliju zeleninovým bujonem a dochutím ti. Vařím to do té doby, než jsou brambory změklý. Potom to jenom rozmixuju a je to. Chutná to fakt dobře. Akorát už se mi několikrát povedlo, že to nebyl krém, ale jen polívka, tak jsem ještě přidávala mrkev nebo brambor :D

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ta vypadá fakt mnamozně, hned bych si jí dala :) moc se mi tu líbí, máš krásný blog, dávám odběr! :) pokud by ses chtěla mrknout, případně dát taky odběr, budu moc ráda :) www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuji :) Určitě se půjdu taky mrknout k tobě ;-)

      Vymazat
  7. Mňam, to vypadá naprosto báječně! Jsem neskutečný milovník polévek, mohla bych je jíst pořád, takže moc děkuji za recepty. Mám radost, že vyzkouším něco nového! ♥
    Diary of Girly Things

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem se trefila :) Snad si na nich pochutnáš ;-)

      Vymazat
  8. No, jsme ráda že mám na plotně jednu taky, jinak by mě honila mlsná až do rána! Super recepty.

    OdpovědětVymazat
  9. Cuketovou polévku dělám trochu jinak, ale vyzkouším zní zajímavě. Dlouho opravdu dlouho jsem přemýšlela jak na dýňovou polévku a tak ti moc za recept děkuji, protože tu musím prostě vyzkoušet!

    SAGI Style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem se receptem trefila. Mám zeleninové polévky hrozně moc ráda, protože jsou rychlé a velice chutné :) Škoda, že je spousta lidí nemusí :/

      Vymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)