About me

Příběh mojí pleti

května 14, 201628 Comments


Často na různých blozích čtu o tom, jak slečny bojují se svou pletí a jejími nedokonalostmi. A potom, čím si prošla moje pleť, jsem si řekla, že by nebylo špatné napsat můj příběh. Prosím berte v potaz to, že toto je příběh mé pleti, takže se to nedá použít na každého. Pleť je neskutečně složitý a jedinečný systém, tudíž to, co vyhovuje mě nebo Vaší nejlepší kamarádce, nemusí vyhovovat Vám, protože typy našich pletí mohou být rozdílné. 





Byla jsem typickou puberťačkou. Jak jsem se dostala do puberty, okamžitě jsem se osypala nepříjemnými pupínky, a tak jsem se to snažila řešit. Chodila jsem ke kosmetičce, kde mě vždy příšerně omačkala, pobrečela jsem si bolestí, nic kloudného mi neporadila, mamka zaplatila jistě pěknou částku za to, že si myslela, že mi paní pomůže, ale nic z toho. Pleti to nijak neprospělo. Postupně jsem začala dojíždět i na kožní, kde paní doktorka zastávala zajímavou léčbu čekání. Při každé návštěvě mi doporučila zakoupit drahé přípravky na pleť z její ordinace a řekla mi, že si pleť vyfotí a počkáme, co to udělá po celém létě a ať přijdu zase na podzim. Na podzim nebyla žádná velká změna, tak si mě opět vyfotila a řekla mi, že si opět počkáme a podíváme se, jak pleť zareaguje na zimu a potkáme se opět na jaro. Asi Vám nemusím říkat, že výrobky od ní stejně nezabraly a na nějaké neustálé čekání nám velice brzy došla trpělivost. 

Snažila jsem se tedy sama nějak o svou pleť starat. Nikdo se mě na nic nikdy neptal a nic mi neporadil. Po několika návštěvách kosmetičky jsem odmítla nadále chodit, aby mou pleť opět jen týrala. Byla jsem tedy stále puberťák s pupínky, který se mastil, a tak jsem se je snažila co nejvíc schovat korektorem a pudrem. Nevyhnula jsem se také neustálé masáži televizními reklamami. Určitě to všichni znáte - ty zázračné přípravky ... Jedno použití a zbavíte se černých teček! Natřete se na noc tímto a zbavíte se pupínků! A tak dále, a tak dále. Samozřejmě, že jsem to všechno vyzkoušela. Věřila jsem každému slovu, které mi v té reklamě řekli, a tak pak nastalo to hrozné zklamání, když kosmetika buď nezabrala vůbec nebo zabrala, a za chvíli zase přestala.

Jednoho dne, kdy mi bylo již 21 let mi mamka řekla, že začala chodit k nové kosmetičce a že je moc milá a abych si k ní určitě zašla. Půl roku jsem odolávala, ale nakonec jsem si řekla proč ne. Paní prý vůbec pleť nemačká, ale používá přístroje na pročištění pórů, takže by mi to mohlo s pletí třeba pomoci. A skutečně jsem tam šla, a byla jsem překvapená, že opravdu k žádnému nepříjemnému zákroku nedošlo. Naopak se se mnou začala o mé pleti bavit. Zeptala se mě, jak vnímám svou pleť a jaké přípravky na ni používám. Svěřila jsem se jí, jak jsem nešťastná z pupínků a z toho, jak se mi pleť mastí, že používám přípravky na mastnou pleť, abych se nemastila. V tu chvíli mi zrovna potírala pleť tonikem na vatovém tampónku a řekla mi: "Ale víte, že vůbec nemáte mastný typ pleti? Naopak jste strašně vysušená! Poslouchejte: slyšíte jak ten tampónek na Vaší pleti šustí?"



Zde přišel naprostý zlom. Něco takového jsem vůbec nečekala. Jak bych mohla mít suchou pleť, když se tak strašně mastím?? Vždyť přece vím, jakou mám pleť?!





A jak to tedy všechno funguje u mé pleti? Po rozhovoru s paní kosmetičkou, jsem zjistila, že má pleť je skutečně pletí smíšenou a to se sklonem do sucha. Měla jsem docela dost roztažené a ucpané póry, pleť byla na dotek mdlá a bez energie, na některých místech se mi tvořily šupinky kvůli dehydrataci, ale na povrchu byla přes den stejně vždy zmaštěná. Zjistila jsem, že díky neustálému vysušování pleti přípravky na mastnou a problematickou pleť jsem ji obírala o její vláhu, kvůli čemu se mi tvořily šupinky a tudíž v obranné reakci na toto vysušování má pleť zvýšila produkci mazu, aby sama sebe jakoby ochránila před mou činností. Nebylo jí to však moc platné, protože jsem přeci jen o dost silnější v této situaci. A tím, jak se pleť snažila se chránit a zároveň mým ne příliš kvalitním odličováním se mi póry zanášely a ucpávaly a z toho poté vznikaly pupínky, které se sem tam zanítily a tak vznikl podkožní vřídek (takový ten pupínek co vás nenechá spát a ryjete do něj, až si rozpitváte půl obličeje).


V tu chvíli jsem si řekla dost. Přestala jsem používat přípravky na mastnou pleť a snažila se přijít na nějaký systém, který bych pro svou pleť připravila, aby jí vyhovoval. Hned jako první jsem zakoupila celou sadu pro hydrataci sušší pleti, což mi vůbec nesedlo. Pleť sice již nepůsobila tolik strhaně, ale bohužel krém mastnější konzistence se nechtěl vůbec vsáknout a moc mi nedělal dobře. Musela jsem tedy hledat dál. Procházela jsem všechny možnosti, až jsem natrefila na jednu paní, která mi poradila, abych zkusila výrobky nakombinovat. Vždy jsem ze všech stran slyšela to, že musíme mít kosmetiku z jedné řady, ale jak jsem postupně zjistila, tak to není vůbec pravda - je to spíše marketingový tah firem, které Vás přinutí, abyste zakoupili celou sadu! Řekla jsem si tedy, že zkusím kombinovat a v rámci toho, že má pleť nedokázala pojmout mastnější krém zvolila jsem hydratační krém pro smíšený typ pleti s gelovou konzistencí. Zbytek své kosmetiky jsem poté volila spíše pro ten sušší typ. A zvolila jsem čistící krém (má totiž krémovitou konzistenci a tudíž nepodporuje vysušování pleti, jako tomu může být u gelů! Pozor na to! Je vhodné pročíst si složení, jestli přípravek neobsahuje složku, která podporuje vysušování.) a potom tonikum. 

Byla jsem trošku zmatená v rámci toho jestli si vybrat micerální vodu, pleťovou vodu nebo tonikum. Vzhledem k tomu, že nemám ráda micerální vody, jelikož se opět jedná o marketingový tah firem na ženy, které nemají čas strávit v koupelně moc dlouho a tak vytvořily tento produkt, tu jsem okamžitě zavrhla. A při rozhodování mezi pleťovou vodou a tonikem, jsem zjistila, že pleťová voda má funkci spíše na drobné dočištění, ale tonikum obsahuje tonizační složky, které pleti dodávají vláhu a napomáhají uzavírat póry, zvolila jsem proto tento produkt.


Začala jsem tedy takto sestavenou sadu používat. Pleť jsem si čistila čistícím krémem, trvá to asi 30 vteřin - krém na obličeji krouživými pohyby promasírujete a poté vodou opláchnete. Veškeré nečistoty odtečou do umyvadla a Vy tak nemusíte trávit 5 minut drhnutím pleti 10 vatovými tampónky. Myslím si, že tento způsob je pro pleť mnohem prospěšnější a šetrnější a navíc se skutečně zbavíte nečistot i těch, které by vatový tampónek nepobral. Poté jsem svou pleť přetřela tonikem - to dodalo pleti lehce vláhu a také působí na uzavírání pórů, aby se do nich nedostávaly další nečistoty. A naposled hydratační krém. Díky gelové konzistenci, kterou jsem si vybrala se krém krásně vsákl, hydratoval a zanechal pleť hebkou. 

Po této změně jsem pozorovala několik účinků. Okamžitě jsem registrovala, že pleť je na dotek hebčí. Po prvním týdnu jsem začínala mít pocit, že jsou póry méně viditelné a že je pleť jakoby vláčnější. Po 14-ti dnech tuto změnu začalo pozorovat i mé okolí. Rodina mi řekla, že pleť je viditelně zdravější, již není tolik zarudlá a celkově jakoby zářím. Při doteku bylo zcela jasně cítit, že je pleť mnohem více hydratovaná - ve chvíli, kdy jsem si obličej podepřela rukou, jsem byla pocitem z ní až překvapená. A tím zcela nejpodstatnějším pro mě bylo to, že se má pleť jakoby srovnala a produkce mazu se ustálila a tudíž jsem se mastila čím dál méně. Pupínky se také zredukovaly a pleť konečně začala vypadat jakože je puberta zamnou. Když už se nějaký pupínek objevil, jednalo se většinou o období menstruace a nebo při setkání s alergeny (má pleť na alergeny reaguje poměrně hodně, takže pokud přemýšlíte, že ač děláte co můžete a pupínky stále jsou, zvažte, jestli netrpíte alergií na něco ve Vašem okolí).

V tuto chvíli je má pleť v mnohem lepší kondici, a tak se nebojím i drobně experimentovat. Poté co jsem pochopila, jak spousta věcí funguje, se snažím udržovat ji v rovnováze, ale přípravky stále střídám, protože ráda objevuji nové věci :) Bohužel z doby špatné péče mi zbyla jedna nemilá věc a tou jsou drobné vrásky. Tím, jak byla pleť vysušená, tak se nedokázala regenerovat a tak je nyní zvrásněná v okolí očí a nejvíce na čele (na čemž v tuto chvíli hodně pracuji, abych se jich zbavila).

A abych upřesnila jeden velký slovní fenomén a tím je Akné. Akné je kožní onemocnění, které je poměrně dost nepříjemné a dost viditelné a je třeba je léčit v rámci lékařské péče. Vznikají především zanícené pupínky, celé okolí je značně zarudlé a po odeznění zůstávají poměrně hluboké jizvy. Doprovází jej bakterie a kvasinky. Takže pokud Vám na bradě vyskočily 3 pupínky, opravdu se o akné nejedná. Jak toto onemocnění vypadá se můžete podívat na fotografii zde:


Tento článek jsem napsala kvůli tomu, že jsem se dlouho trápila a chtěla jsem lidem se stejným problémem přiblížit, co vše je možné a co by mohli zvážit. Protože jak jste viděli, mě dříve ani nenapadlo, že by má plet mohla být sušší. Navíc se při práci vizážistky velmi často setkávám se slečnami, které jsou velmi suché a když se jich na péči zeptám, tak mi řeknou, že se omyjí jen micerální vodou a pak si dají makeup - krém nepoužívají, protože by byly mastné. Což je strašně špatný přístup! Pokud se příliš mastíte, máte šupinky nebo ucpané póry, něco je špatně a Vy musíte přijít na to co. Třeba vyzkoušet jiný postup či přehodnotit systém Vaší péče jako jsem to udělala já. Ještě bych ráda upozornila, že ucpané póry a pupínky mohou vznikat i z Vašeho makeup. Některé mohou zanášet pleť a pak i přes dobrou péči mohou pupínky stále přetrvávat, zkuste zvážit i to.

Nejsem žádný odborník, ani se za něj nevydávám. Jsem holka, která se hodně natrápila, dost se snažila o pleti naučit, prošla pár semináři o pleti a tak se snaží své poznatky, které u sebe vyzkoušela, předat dál. Záměrně jsem neuvedla žádné konkrétní přípravky, aby byl článek vyloženě jen o pleti jako takové. Plánuji však sepsat svou aktuální péči, takže pokud Vás zajímá, jaké přípravky současně používám, zůstaňte sledovat můj blog :)

Pokud by byl zájem, mohu sepsat článek na jednotlivé typy pleti. Jak takový typ vypadá, jak ho poznat, co ho provází a na co si dát pozor. Samozřejmě hlavně doporučím zajít k šikovné kosmetičce a typ pleti si nechat určit. Napište mi do komentářů, jestli jste si také prošli takovou nepříjemnou cestou. Doufám, že alespoň někomu článek napomůže.

XOXO

VERONIQUE

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

28 komentářů:

  1. zajímavý článek, když vidím tvou profilovou fotku, je těžké uvěřit, že jsi měla problematickou pleť. Myslím, že spousta žen se nechá ovlivnit reklamou a časopisy, samy si pak určí typ pleti a začnou bojovat samy proti sobě.
    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Teď už to poznat příliš není. Měla jsem dost jizvy v oblastí líček, jednu větší na čele a na bradě, ale pravidelnou péči zvětší části zmizely. V tuto chvíli bych tu pleť musela zkoumat opravdu zblízka, abych je viděla.
      Reklamě hlavně napomáhá to, když člověka něco trápí. Chytá se pak každého stébla :/

      Vymazat
  2. Zajímavý článek Veru :)
    Já třeba nikdy žádný problém s pletí neměla. Naštěstí. Ale hodně mých kámošek na to trpělo, některé ještě teď trpí.
    Ale na tobě bych to vůbec nepoznala! Máš krásnou pleť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) To je dobře. Buď svojí pleti moc vděčná a hezky se o ni starej :)

      Vymazat
  3. Super článok, prajem aby sa to zlepšilo u teba! :)
    | SYDNEYSLEEK |

    OdpovědětVymazat
  4. Veľmi netradičný a zaujímavý článok.

    Osobne som našťastie nemala problém s pleťou, ale napr. často som si myslela, že mám mastnú až zmiešanú pleť a napokon mi povedali, že mám normálnu pleť, čo bol pre mňa naozajstný šok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určení typu pleti není jednoduché, protože člověk spíše posuzuje věci, co mu na ní vadí, než to, co na pleti skutečně je.

      Vymazat
  5. Zaujíavý článok. Ja som si kvôli svojej pleti tiež prešla riadnou kopou vecí.. určite napíš aj ten o určovaní typu pleti, budem sa naň tešiť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě se o něj pokusím. Snad se povede. Přeji ti, aby tvá pleť byla jen čím dál hezčí ;-)

      Vymazat
  6. Skvělý článek! S pletí jsem měla (a bohužel částečně pořád mám) podobný problém, v pubertě jsem pleť dost vysušila, takže se mi příliš nemastí a překvapivě mi vyhovují spíš hydratační krémy na normální pleť, v horším období ho vyměním za krém na smíšenou. Já narozdíl od tebe micelární vody používám, vyhovuje mi ryhlost odlíčení a finančně jsou pro mě výhodnější, ale přemýšlím, že je zkusím vyměnit a uvidím, co to s mojí pletí udělá. Každopádně, děkuju za článek. Nasadila jsi mi brouka do hlavy (v pozitivním slova smyslu :D) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je třeba pleť sledovat, protože nezůstává stejná po celou dobu. Takže člověk se musí snažit dívat se na to, co zrovna v určité období potřebuje. Takže je určitě dobře, že krémy měníš, podle jejích potřeb ;-)
      Proč micerální vodu nepoužívám zkusím rozepsat v článku o mé péči, tak se pak můžeš mrknout :)

      Vymazat
  7. Naprosto dokonalý článek! Já mám pocit, že pořád určitou fází procházím. Trápí mě černé tečky v na nose, kolem nosu. Svou pleť nepovažuji za hezkou, a proto používám každý den make-up. Někdy se až stydím za to, jak moc toho make-upu mám, ale stejně, když ho mám, cítím se i trošku lépe. Snažila jsem se i jednu dobu make-up nepoužívat, ale to mi udělalo na pleti neplechu. Tvořily se mi pupínky, které byly strašně velké, bolely, a když jsem je chtěla vymáčknout, nešlo to. Po novém roce jsem opět make-up začala používat a ty nechutné potvory zmizely. Ptala jsem se na to kosmetičky a nějak jsme usoudily, že to mohlo být i kvůli špatnému ovzduší v Ostravě.


    Soutěž o balíček Weleda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono Ostrava je asi jedno z nejznečištěnějších ovzduší v česku :/ Takže je to zcela možné. Makeup funguje jako taková bariéra, takže tvou pleť od toho ochránila. Jak jsem psala výše - pleť je skutečně velmi složitá a může reagovat na tolik různých faktorů ...

      Vymazat
  8. Zaujímavý článok. Som rada, že nemám veľké problémy s pleťou - občas sa stane, že sa mi niečo vyhodí, no nie je to pravidelné. Pleť mám dosť suchú, takže si väčšinou musím kupovať hustejšie krémy, no máloktoré urobia svoju prácu dobre.
    SHE IN GIVEAWAY ! : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je taky docela problematické. Sehnat krém pro suchou pleť, který skutečně funguje. Já tedy používám spíše pro smíšenou, ale zajímalo by mě, jaký byl tvůj nejoblíbenější krém pro suchou pleť? :)

      Vymazat
  9. Určite veľa dievčat ocení, že si sa podelila o svoj príbeh. Naozaj čoraz viac a viac ľudí trpí akné a aknematickými vyrážkami. Ja som tiež mala problém s akné, no teraz sa mi pleť, po výbere mandlí, dala celkom do pohody :)

    Bari Bircak

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufala jsem, že někomu bude tento článek užitečný :)

      Vymazat
  10. Moc zajímavé čtení! :) A musím říct, že téměř ve všem se s tebou ztotožňuji. Já jsem tedy v pubertě na akné moc netrpěla, ani jsem neměla vlastně skoro žádné pupínky a sama jsem se "diagnostikovala" na pleť normální. Zlom přišel s těhotenstvím, kdy se mi začalo dělat akné. A tím také myslím opravdu akné, ne tři pupínky jak píšeš. Zůstalo mi dost dlouhou dobu a já si kvůli tomu myslela, že mám pleť mastnou. Nemám, mám pleť extrémně suchou s pupínky. Také jsem hledala správnou péči metodou pokus omyl a vystřídala několik kosmetiček. Nakonec jsem si poradila sama a ke kosmetičce nechodím. Vždy jsem natrefila nekompetentní osobu a po návštěvách u nich jsem pleť léčila ještě dva týdny. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem to tak u prvních dvou kosmetičkách měla. Ta poslední byla opravdu skvělá, ale moc tam nechodím, protože jsem naprosto nemožná v těchto věcech :D Doufám, že už je v tuto chvíli vše v pořádku :)

      Vymazat
  11. Zajímavý článek :) já jsem měla problémy s pletí až po vysazení antikoncepce a naštěstí se to už zlepšilo. Ale tu dobu co to trvalo jsem se vůbec necítila svá, a taky hledala všejaké přípravky...takže teď jsem hrozně ráda za svou pleť:)
    Veronicas.life8

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím. Vysazení antikoncepce způsobí náhlou hormonální nerovnováhu, takže člověk ví, kde je příčina. Pak už jen zbývá mít pevné nervy a pečlivě se o pleť starat.

      Vymazat
  12. Fenomenální článek! Konečně někdo napsal článek o tom, jak to ve skutečnosti vlastně má bez nějakých reklam na značky a produkty!I já jsem už kolikrát naletěla na různé reklamy, ale ve skutečnosti je to jeden velkej marketingovej trik. Žádný přípravek nedokáže žázraky, péče o pleť je podle mě dlouhodobá záležitost. Veru jak píšeš o tom, že jsi měla ve skutečnosti suchou pleť ikdyž ses furt mastila, tak to byl přesně můj případ, ale dnes už vím (aspoň trochu) jak na to. :) Myslím si že dvě nepodstatnější věci jsou: si pleť pořádně vyčistit a mazat krémama, protože přece nechceme v 50ti vypadat jako vyschlé babičky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Na to se snažím vždy myslet, když se mi nechce - že se mi to s věkem vrátí. Moc děkuji za pochvalu! Moc si toho vážím :)

      Vymazat
  13. Pro mě velmi přínosný článek. Moc pěkně se četl a jsem ráda, že v tomto nejsem jediná. Problémy s pletí už mám taky od puberty a táhne se to se mnou až do teď (momentálně mi je 21 let). Mám všechno způsobeno hlavně stresem a to zrovna u mě moc ovlivnit nejde, protože jsem děsný stresař. Ale i na tom se snažím pracovat. Na kožním jsem byla několikrát, utratila jsem opravdu velkou sumu peněz za výrobky, které nepomáhaly nebo jen chvíli a pak zase přestaly. Jediné, co mi opravdu pomohlo byla HA, ale po špatných zkušenostech jsem začala být proti ní. Teď jedu taky tak nějak sama, mám kamarádku kosmetičku, která mi taky řekla, jak na tom má pleť je a taky kombinuji. Moje pleť mi přijde lepší a lepší, ale pořád hledám a čekám. Nejdůležitější je pro mě věřit, že jednou to bude okej a i když má pleť není dokonalá, tak mí blízcí mě mají rádi takovou, jaká jsem a to je to nejvíc :). Opravdu moc pěkný článek! Určitě Tě zase někdy navštívím! :)

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tvůj příběh. Doufám, že se ti povede najít rovnováha :) Já jsem taky strašný stresař, ale naštěstí se tolik neosypu na obličeji, jako spíš, že mi vyskočí opar :/ Taky takový nemilý nešvar, který mě již pěknou dobu trápí. U mě jsou největší boj alergeny ...

      Vymazat
  14. Musím říct, že teda jsem opravdu chvilku přemýšlela, jeslti si jen nevzala něčí fotku...podle profilovky bych to vůbec neřekla! Určitě to nebylo příjemné a myslím, že je i hezké se o to takto podělit! Jinak moc hezký design blogu, já na svém vznikajícím také přidávám co nejvíce, tak bych byla ráda, kdybys koukla! :)
    ať se daří! :)
    www.lifestylebirdie.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem prostě chuť sepsat, co jsem si prožila, protože vím, že spoustu lidí to také trápí, ale nikdy jsem podobný článek nečetla. Tak jsem si řekla podělím se, aby ostatní viděli, že není potřeba házet flintu do žita, že to chce trpělivost a zkusit i to, co by nás třeba nenapadlo :)
      Děkuji, určitě se k tobě mrknu :)

      Vymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)