About me

Jak jsem prodala své vlasy ...

března 25, 201633 Comments

Vždy, když si povídám s někým o vlasech nebo účesech a zmíním, že jsem dřív mívala vlasy až po zadek, tak mi to ani nechtějí věřit. V tuto chvíli mám totiž vlasy nad ramena a nedokážou si tak velkou změnu zdůvodnit. Důvodů k tomu, nechat se ostříhat jsem měla mnoho, avšak o množství vlasů, které jsem si nechala ustřihnout, rozhodlo to, že jsem je chtěla prodat.


Když jsem poprvé slyšela o tom, že někdo v mém okolí chce vlasy prodat, byla to moje nejlepší kamarádka a já s ní byla u toho. Vůbec jsem nechápala, proč to dělá, a prý jsem po celou dobu jejího stříhání seděla hluboko v sedačce a držela si své vlasy v ochranném gestu. U konce zamnou přišla paní, která vlasy vykupovala s vizitkou, kdybych se jednoho dne rozhodla, že bych se nechala ostříhat, že mé vlasy ráda koupí. Ještě teď si vzpomínám s jakým spokojeným výrazem mé vlasy pohledem zkoumala. Tehdy jsem si říkala, že to nepřichází v úvaha. Ale časy se změnily ....



Postupně jsem se začala dostávat do stádia, kdy mé vlasy byly již opravdu hodně dlouhé, nebylo jednoduché je nějak upravit, po umytí usychaly strašně dlouho a to nejhorší bylo, že skutečně zatěžovaly mé tělo. Jsem člověk, který má vlasy skutečně husté, takže to nebylo jen o délce, ale i o tom že jich bylo opravdu mnoho. Pro mě bylo samozřejmě nejlepší možností vlasy nějakým způsobem sepnout, ale pokud je účes dost těžký, způsobuje to samozřejmě nepříjemné bolesti hlavy, a pokud účes dostatečně neupevníte, máte bolesti za krkem a celkově páteř poměrně trpí. Tudíž jsem se dostala do stádia, kdy jsem nosila převážně spletený cop, protože to nejméně zatěžovalo můj krk a zároveň jsem s ním neměla bolesti hlavy. A tak jsem začala přemýšlet nad tím, že bych se nechala ostříhat. Ale vzhledem k tomu, že mé vlasy byly dlouhé až po zadek, chtěla jsem je poměrně více zkrátit a pokaždé, když jsem nad tím přemýšlela, tak jsem si vzpomněla na Aničku, jak své vlasy prodala, a že by byla škoda ustřihnout takové množství vlasů a jen tak je vyhodit. 
Den D - před (do fotky se prostě celé nevešly)
Z toho důvodu jsem se rozhodla, že vlasy také prodám. A když už je mám prodat, tak ať to stojí za to! Našla jsem vizitku od paní, která vlasy vykupovala od kamarádky a našla si jejich stránky. Zjistila jsem, kolik má nastavenou cenu za určitou délku a hmotnost, a prohledala internet, abych zjistila, jaké kadeřnictví poskytuje pro mě nejpříznivější ceny (pokud budete hledat ve svém městě, dejte pozor na uvedenou hmotnost - někdo uvádí 100g, jiný 150g nebo 200g). Zjistila jsem, že paní opravdu má nejlepší ceny v okolí, a tak jsem se podívala na ceník a prošla si délky a ceny. Po chvilce přemýšlení jsem se rozhodla, že dám pryč celkem 50cm. Což je strašně moc! To je půl metru vlasů!! Byla jsem z toho docela dost nervózní. Změřila jsem si, že mé vlasy poté budou končit kolem čelisti, což na léto nebylo špatné. V mé nervozitě, mě ovšem moc nepodpořila mamka, které mi neustále říkala, že budu vypadat jak Ivan z Mrazíka .... 

Smluvila jsem si tedy termín, domluvila jsem si, kolik vlasů budu chtít ustřihnout a na stanovený termín jsem se dostavila do kadeřnictví. Vzhledem k tomu, že byl srpen, tudíž vedro, slečna mi nejprve vlasy přefénovala, aby vlasy nebyly vlhké od potu (a nepřidávaly na váze)  a poté jsme je společně přeměřily a kadeřnice vytvořila prameny, na které připevnila plastové pásky, aby vlasy po odstřižení jen tak nepadaly na zem, ale aby zůstaly v pramenech a bylo tak možné s nimi později pracovat. Po odstřižení nasucho, mi kadeřnice vlasy umyla, zarovnala střih a vyfénovala. Po skončení jsem šla zpět za paní, která vlasy vykupovala. Ta mezitím vlasy zbavila podrostů a profesionálně je zasponkovala. S délkou 50cm jsem se dostala na váhu 183 gramů. Čekali jste více? Ano, vlasy ve skutečnosti nejsou tolik těžké, jako si člověk představuje :) 


Den D - po

Celkově jsem byla zcela spokojená. Slečna kadeřnice se o mě velice hezky postarala, vytvořila mi pěkný účes a po celou dobu byla moc milá! Účes byl samozřejmě k výkupu vlasů zdarma.

A teď k údajům, které vás pravděpodobně dost zajímají:
WWW: Rich haiR
Město: Brno (je možné zaslání vlasů poštou - info na stránkách)
Výtěžek: 50 cm = 183 g => 7320 Kč

Překvapení? Už chápete, proč jsem si na začátku řekla, když už, tak pořádně? :) 
Toto byl příběh mých vlasů. Doufám, že Vás článek zaujal, že jste zjistili něco nového, třeba jste zrovna o této možnosti přemýšleli, ale nebyli si jistí :) 

Nyní


XOXO

VERONIQUE

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

33 komentářů:

  1. ivan z mrazika :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď se tomu taky směju, ale tehdy jsem měla docela strach :D

      Vymazat
  2. Pěkný článek :) taky mám jednu kamarádku, která prodala své vlasy :)

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi se mi líbí, že vlasy neskončí v kdejakém odpaďáku, ale že pomůžou dobré věci, to by byl pro mě asi jediný důvod, proč bych si vlasy ustřihla, protože mi vlasy přijdou tak nějak teoreticky neocenitelné, když tak dlouho čekáme, až konečně dorostou do délky, kterou chceme, stále je upravujeme a zastřiháváme, takže pokud budu někdy chtít razantně ostříhat, díky za tip, ráda udělám někomu takto radost :)

    Carli and Books

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, možná zkusím sepsat článek i na možnost darování vlasů, vzhledem k tomu, kolik lidí se o to zajímalo :)

      Vymazat
  4. Mala som cca tak dlhé vlasy ako ty, len som si nechala odstrihnut 45cm za účelom darovania vlasov na vyrobu parochni pre onkologických pacientov :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je úplně super! Já v té době o této možnosti nevěděla. Zkusím si pozjišťovat více o tom, jak to v čr probíhá, a třeba jednou také zvolím tuto možnost, jestli mi vlasy dorostou :)

      Vymazat
  5. Ty jo, já měla vlasy do pasu, husté a kvalitní. O prodeji jsem vůbec netušila, takže kadeřnice udělala šmik a cca 60cm padlo na zem a já krátkovlasá odkráčela. Mohla jsem si přivydělat na něco hezkého :-(
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je velká škoda. Já se v té době stěhovala, takže jsem si za to koupila nějaké vybavení do bytu. Byla to tehdy velká pomoc :)

      Vymazat
  6. Sluší ti to, taky jsem už přemýšlela o tom, že bych své vlasy prodala. Sice jsem chtěla mít dlouhé, ale už začínají být tak dlouhé, že mi to vadí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud máš v plánu jít shodit větší množství vlasů, tak tohle je určitě jedna z možností ;-)

      Vymazat
  7. Vyzeráš krajšie s krátkymi. Pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
  8. V kratkych ti to strasne moc slusi :) a ten kratsi strih ti slusel snad jeste vice :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc děkuji :) Spousta lidí mi říká, že teď vypadám starší, než když jsem měla vlasy dlouhé :) V tuto chvíli se můj účes podobá asi sestřihu herečky Lucy Hale :) Moc se mi to líbí a proto váhám, jestli zastřihnout nebo nechat opět narůst :)

      Vymazat
  9. Ahoj, můžu se zeptat, berou i vlasy co jsou barvené, nebo musí mít jen přírodní barvu? :)
    TUORE BLOG

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) nejčastěji se vykupují vlasy přírodní. Přírodní blond je extra ceněná. Myslím, že ohledně barvených vlasů by jsi musela obepsat jednotlivé výkupny, pokud to nenajdeš uvedeno na jejich www stránkách. A také bude záležet na kvalitě vlasu. Určitě to zkus. Za pokus nic nedáš :)

      Vymazat
  10. Už jsem o tom také přemýšlela, ale troskotá to na tom, že mé vlasy jsou zničené a nikdy nedorostou pořádné délky..-.-"
    eL

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že se vlasy berou od 30 nebo 35 centimetrů ;-)

      Vymazat
  11. Také jsem o tom dřív přemýšlela, ale měla jsem je obarvené:-/ Ale teda jak jsi se ostříhala, tak ti to strašně moc sluší! :-)
    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, moc děkuji :) To vždy potěší :)
      Musela by jsi zkusit nějaké výkupny, jestli by vzali i obarvené vlasy, pokud by nebyly nějak zničené. Za pokus nic nedáš :)

      Vymazat
  12. Strašně moc ti ty krátké vlasy sluší, úplně na to koukám.!😃člověk potřebuje změnu, a tahle fakt vyšla!😊

    OdpovědětVymazat
  13. Obrovská změna! Ale podle mě k lepšímu, protože s kratšími vlasy jsi taková výraznější. :) U nás na škole jedna holka taky měla vlasy až po zadek a rozhodla se je prodat. :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
  14. Ja som celý rok uvažovala, že ich darujem pre ľudí s rakovinou...ale na Slovensku je to komplikovanejšie ako som si myslela...tak uvidíme, heh. Kika – Blog for smile

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud by jsi chtěla podpořit charitu, můžeš vlasy prodat a poté výtěžek věnovat nějaké organizaci. Tak můžeš někomu přispět třeba na jeho léčbu, nákup vybavení, které pojišťovna nehradí nebo aby získal pomoc, kterou potřebuje :)

      Vymazat
  15. Máš krásný vlasy a ten krátký sestřih ti moc sluší! Moje kamarádka taky kdysi prodala vlasy, ale šla uplně do hola a dostala asi 20 tisíc..:))

    Simply Adele

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni ... tak to je trošku jiný "výdělek" :D Děkuji za pochvalu :)

      Vymazat
  16. Tiež sa plánujem dať ostrihať, presne tak na krátko. Ešte si však chcem nechať do leta trochu dorásť vlasy, aby som ich potom rovnako mohla predať. Teraz majú od korienkov cca 40cm a pri tom, čo som pozerala, vlasy vykupujú od tých 30cm, preto by bola škoda, ak by sa kvôli nedostatočnej dĺžke museli len tak vyhodiť. Mamka ti vtedz s tým Ivanom veľmi nepomohla, no tento účes ti naozaj pristane :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) všichni mi říkají, že mi to sluší víc než předtím, tak jsem na vážkách, jestli si vlasy zkusit nechat zase dorůst, nebo to nechat v této délce :)

      Vymazat
  17. Čerstvě po ostříhání ti to fakt sluší, ale na té fotce před jsi ještě hezčí, taková mlaďoučká neviná;) Ke krásné ženě patří krásné vlasy ;) Na té aktuální pak vypadáš tak nějak tuctově :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)