Tipy*Triky*Nápady

Co jste možná nevěděli o ...

září 05, 201610 Comments


... PÉČI O OČNÍ OKOLÍ


Péče o oči je docela málo diskutovaným tématem a mnoho lidí ji přechází, i když si myslím, že by to mělo být přesně naopak. Často se mi při líčení stává, že se mě na ni klientky ptají a tak jsem si řekla, že bych mohla napsat článek, právě o tomto tématu.


1. Je potřeba si každý večer oči odličovat?
Ano! Oči jsou jedním z nejcitlivějších částí našeho těla a velice jednoduše byste si mohli vypěstovat zánět spojivek. Navíc, pokud půjdete spát s řasenkou a převalíte se na bok, řasy se vám mohou stlačit a pod ztvrdlým nánosem řasenky i polámat. 

2. Jaký přípravek na odličování očí?
Přípravek na odličování by měl být velmi jemný a především, měl by odličovat rychle a případně zanechat pokožku očního okolí i rovnou ošetřenou. Dle mého názoru jsou nejvhodnější dvousložkové přípravky, které tyto vlastnosti většinou mají. Naopak obyčejné vodové přípravky mohou brát delší čas k odlíčení a tím může docházet k delšímu drhnutí pleti a tím jejímu poškozování. Snažte se být tedy velmi jemné. Nejvhodnějším způsobem je nanést odličovací přípravek na vatový tampónek a na pár vteřin jej přiložit k řasám. Řasenka se začne rozpouštět a poté ji lehce stáhnete dolů. Řasy byste si měly také odlíčit ze spodní strany, vzhledem k tomu, že je to strana, z které se řasenka nanáší. Tak docílíte rychlého a šetrného odstranění očního make-upu. Dámy s prodlouženými řasami by měly používat odličovače bez oleje, aby jim nalepené řasy předčasně neopadávaly.

3. Kdy je vhodné začít používat oční krém?
Často slýchávám, že správný věk je kolem 25 let. Ale vzhledem k tomu, že to už jsou kolem oka dávno první linky, nezdá se vám to trošku pozdě? Nejvhodnějším časem by mělo být to období, kdy si žena začne oči líčit a odličovat. Při těchto procesech totiž dochází k otírání kůže a jejímu oslabování, takže by bylo vhodné začít zároveň používat oční krém, aby pokožka zůstala hydratovaná a pružná. V boji proti vráskám totiž není nejdůležitější řešení vrásek již vzniklých, ale jejich předcházení důkladnou prevencí.

4. Jak vybrat oční krém? 
Očních krémů je velké množství. Jsou děleny buďto podle věku nebo podle funkce. Je vhodné tedy vybírat tak, aby co nejlépe pokryl obojí. Mladší ročníky by měly sáhnout po přípravku hydratačního typu. Ženy od věku cca 25 let, poté po krému, který je již určen jejich věku (kvůli vráskám) a případně také řeší problémy jako opuchající okolí, tmavé kruhy pod očima, atd.

5. Proč je krém důležitý?
Kůže očního okolí je oproti ostatní kůži na našem těle jedinečná. Je velmi jemná a tenká. Oční krémy mají tedy za úkol ji řádně hydratovat a vyživovat, aby byla zdravá a pružná. Zanedbávání může vést k jejímu vysušování, zvrásnění, vytahování a nebo i ztenčování. Buňky, aby šetřily vláhu mohou začít ztenčovat tloušťku pokožky a tím mohou daleko více vystupovat tmavé kruhy pod očima.

6. Jaké mohou být příčiny kruhů pod očima?
Nedostatečná hydratace očního okolí, genetika, málo spánku, alergie, atopický ekzém, špatná funkce jater nebo ledvin, ucpaný nos, stres i nezdravá strava a alkohol! 


Doufám, že jsem vám přinesla nějaké nové informace, které pomohou při vaší péči o oční okolí a pokud budete mít nějaké další otázky z této tématiky, určitě je napište do komentářů a já se vám je pokusím zodpovědět. 


XOXO

VERONIQUE

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

10 komentářů:

  1. Velmi hezký článek :) Snad mě nakopne ke koupi nějakého očního krému, jelikož už se k tomu odhodlávám nějaký ten čas. Navíc mám kruhy pod očima, ale to mám zřejmě díky genetice.

    LA VIE EST BELLE - My skin care

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, třeba pomůže a kruhy budou alespoň méně viditelné :)

      Vymazat
  2. Krásný článek:-) já si vždycky ráda něčím mazal obličej, takže jsem s používáním očních krémů začala brzy.

    OdpovědětVymazat
  3. Krém na oční okolí jsem zatím nikdy nepoužívala. Myslím ale, že je nejvyšší čas začít :)

    www.lifewithcarol.cz

    OdpovědětVymazat
  4. mas absolutne n8dherne oci a super rady a ten krem na oci no uz som po 25 a este stale nic take nepouzivam asi by som sa mala polepsit :)
    galantosfun

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) No, už možná začíná ten věk, kdy by to chtělo něco začít používat, aby pleť neztrácela na pružnosti :)

      Vymazat
  5. Souhlasím se všemi body kromě toho dvoufázového odličovače. Všechny, které jsem zatím vyzkoušela mi mlžily vidění a často taky špatně odličovaly. Nedám dopustit na micelárky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto jsem tam psala dle mého názoru, protože chápu, že nevyhovuje všem, ale já si je prostě nemůžu vynachválit. Zase naopak většinu micerálních vod nemůžu ani vidět. Mám s nimi velice špatné zkušenosti, vím, že ani kosmetičky je příliš nepodporují, protože vidí, co s pletí dělají.

      Vymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)