Recepty

Red velvet muffiny s červenou řepou

září 19, 201612 Comments

Když mi v březnovém Brandnooz boxu přišla červená řepa, řekla jsem: "Jo, udělám z ní muffiny!!!" .... A je září. Ehm. Takže po půl roce skladování mého pytlíčku s oloupanou a předvařenou řepou, jsem se konečně dostala k tomu, abych muffinky konečně upekla. 



Co budeme potřebovat: (cca 12 muffinů)
250 g hladké mouky
180 g třtinového cukru
1 lžička prášku do pečiva
1/2 lžičky sody bikarbony
1/2 lžičky soli
30 g kakaa
60 ml oleje
350 g upečené a oloupané červené řepy
3 vejce
150 ml jogurtu
120 g másla



Příprava:
1. Předehřejeme troubu na 180 °C a formu na 12 muffinů si vymažeme nebo vyložíme papírovými košíčky.
2. Řepu (oloupanou a upečenou) vložíme do mísy a spolu s olejem ji rozmixujeme do podoby hladkého pyré. Přidáme jogurt, máslo, vajíčka a ještě jednou vše řádně promixujeme, aby se nám veškeré ingredience propojily.
3. Vezmeme si jinou mísu (větších rozměrů) a promícháme v ní všechny sypké ingredience - mouku, cukr, prášek do pečiva, sodu, kakao a sůl. Poté přimícháme směs s řepou, první vše smícháme, aby se nám sypká a tekutá část spojily a poté tuto směs vyšleháme dohladka.
4. Vzniklé těsto rozdělíme do 12-ti košíčků, případně do jiných forem, které jsme si dopředu vymazali.
5. Pečeme 15 až 20 minut. Snažíme se, aby těsto nebylo syrové, ale stále vlhké a lehce lepivé. (Mini bábovičky jsem pekla asi 15 minut, muffiny 20 minut a větší srdíčko kolem 30 minut). Hotové výtvory je vhodné před konzumací nechat vychladnout.
Muffiny budou ve formové části hnědé a nahoře dočervena.


Tento recept jsem získala ze stránky Kitchenette, kde můžete také najít recept na polevu, pokud se rozhodnete udělat z muffinů cupcaky :)
Můj přítel říkal, že třeba čokoládové by byly šíleně sladké - a to by nemusel, ale tyto jsou přesně tak akorát. 

Bon apetite!


XOXO

VERONIQUE

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

12 komentářů:

  1. To vypadá báječně, hned jsem na to dostala chut :) :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, to musí chutiť super. Veľmi sa mi páči, že si vyskúšala aj srdcový tvar, ktorý vyzerá úplne senzačne :)

    Čo je dobré to musím mať aj s novou GA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je to takový mini dortík. Měla jsem strach, aby se upekl, vzhledem k jeho velikosti, ale vypadá dobře :D

      Vymazat
  3. Vypadá to opravdu skvěle, chutná určitě také, ale já bohužel červenou řepu nemusím.. I když tohle vypadá fakt lákavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji taky moc nemusím. Proto jsem dělala muffiny ;-) A chutnají skvěle. Člověk by vůbec neřekl, že je uvnitř červená řepa!

      Vymazat
  4. To musím zkusit ! :-) Za chvíli mám narozky, takže se to hodí :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jsou!! A nevypadá to ani nijak zvlášť složitě (na mě :-)), parádní tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Složité to vůbec nebylo. Jen doporučuji být opatrná s tou řepou, protože hodně barví. Je vhodné připravovat v černém oblečení :D

      Vymazat
  6. Vzhledem k tomu, že bych ráda začala vařit trochu zdravěji, tak tohle je super nápad :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)