Recepty

Jednoduchá obědová inspirace

března 10, 201622 Comments

Už se Vám někdy stalo, že jste se strašně moc těšili, jak si uděláte dobrý oběd, přišli jste k ledničce, otevřeli ji a zjistili, že potravina, kterou pro přípravu pokrmu potřebujete, již není ve stavu poživatelnosti? Toto se stalo mně právě včera. A tak jsem se rychle musela rozhodnout pro novou variantu svého obědu. Bohužel jsem neměla nic moc pokoupeno, tak jsem si musela vystačit s tím, co dům dal.
Basmati rýže se zeleninovou směsí a parmazánem



Co budete potřebovat:
1 malá cuketa
1-2 větší rajčata
basmati rýže (nebo jakákoliv jiná)
půlka cibulky
koření (dle vlastní obliby)
sýr (parmazán, grana padamo, ...)
kokosový olej
voda

Příprava:
Rýže – do hrnce dáme lžičku kokosového oleje a cibulku nakrájíme na drobné kostičky. Poté vložíme do hrnce a necháme orestovat dokud cibulka nezesklovatí (jakoby mírně zprůhlední). Přidáme rýži, kterou jsme propláchli pod proudem studené vody, promícháme s cibulkou a půl minutky restujeme. Na množství rýže, kterou jsme použili, dáme 1,5 násobku vody (1 hrnek rýže = 1,5 hrnku vody). Rýži vaříme, dokud voda nezačne vřít a poté plamen zeslabíme a necháme dojít. Veškerá voda se vsákne do rýže. Trik babiček: když již máte rýži dovařenou a ještě potřebujete dodělat zbytek, zabalte hrnec s rýží do osušky a vložte ji mezi peřiny. Rýže bude ještě mírně pracovat a bude výborná.
Zelenina – Cuketu i rajčata nakrájíme přibližně na stejně velké kostičky. Na pánvičce rozpustíme půl lžičky kokosového oleje a cuketové kostičky na něm chvilku restujeme. Až budou kostičky mírně povolené, přidáme rajčata a vybraným kořením zeleninu posypeme. Společně orestujeme. Až vidíme, že voda z rajčat se mírně odpařila, přidáme malé množství vody (opatrně, přidat člověk může vždycky). Voda nám s rajčaty a kořením vytvořila šťavnatou omáčku (po smíchání s rýží pak není pokrm tolik „suchý“). Za lehkého míchání necháme chvilku vařit.
Aranžmá – do hlubokého talíře dáme rýži a do středu přidáme zeleninovou směs. Na dodání chuti přidáme sýr nastrouhaný do plátků.
Bon apetit


XOXO

VERONIQUE

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

22 komentářů:

  1. Vyzerá to perfektne (: milujem ryžu a tiež si ju pripravujem podobne.

    Daniela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Mám ráda podobné "směsky" - ať už s rýží, nebo s těstovinami :)

      Vymazat
  2. Tento recept vyzerá fantasticky a navyše jednoducho! Určite vyskúšam☺
    Bibiána Navrátil's blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě. Je nejen jednoduchý, ale také velmi rychlý ;-)

      Vymazat
  3. tak kdy se můžu stavit na oběd? :D :D

    OdpovědětVymazat
  4. Skvelý recept...úplne zbožňujem kombinácie ryža/zemiaky/cestoviny s inou zeleninou :) Kika – Blog for smile

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Také mi takové směsky chutnají. Recept by šel skvěle doplnit i těstovinami místo rýže :)

      Vymazat
  5. Vážně super recept. Určitě ho někdy vyzkouším! Úžasný blog máš! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Na tvůj blog jsem narazila náhodou a určitě budu sledovat pravidelně, moc se mi u tebe líbí a ten obídek vypadá lákavě!
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc děkuji. Moc mě to těší :) Já se určitě zajdu mrknout k tobě ;-)

      Vymazat
  7. great blog :) I follow you :)
    Have a nice week!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za tip :) v tuto dobu máme doma soustu cuket a už jsme vyčerpali snad všechny varianty, jak udělat cuketu :D :) tohle vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! My jich máme taky milion. Navíc je to takové lehké jídlo, že se na horké dny hodí. Nestráví člověk hodiny u sporáku a rychle jej vytráví :)

      Vymazat
  9. Cuketu můžu snad na všechny způsoby :) letošní léto mám doma cukety ze zahrádky neustále, a tak z ní pořád něco vařím :) Před chvíli jsem ji pekla v troubě, ještě se žampiony, na zítra na oběd do práce, ke kuřecímu masu a rýži.

    melisinblog.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla dnes k obědu variaci na těstoviny s tuňákem a bylo to taky moc dobré :) Cuketa je velice vhodná k širokému použití, protože má jemnou chuť. Ale poslední dobu mám moc chuť na zapékanou, tak si ji pak musím připravit :)

      Vymazat
    2. To mě nenapadlo zkusti, těstoviny s tuňáke mam ráda, tak někdy zkusím přidat cuketu, děkuju za tip :) Zapékanou jsem zatím zkoušela dvakrát, jednou v troubě a jednou jsem ji připravovala na gril :)

      Vymazat
    3. Normálně to byla taková směska cibulka, rajče, cuketa a tuňák :) Já si dávám na gril docela často a jednou jsem ji dělala k masu jako přílohu zapečenou z parmazánem. Mňamka!

      Vymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)