Kurzy

MUIP - MASTER PRO A-Z - 1.týden

srpna 06, 20172 Comments


Jak už možná víte, od pondělí 31. července mi začal kurz MASTER PRO A-Z v Make-up Institutu Prague. V současnou chvíli mám za sebou první týden kurzu a chtěla bych Vám tedy přiblížit, jak vše probíhalo, co jsem se naučila a jaké byly mé dojmy. 


DEN 1
První den si asi umíte představit, že jsem byla docela nervózní. Vůbec jsem nevěděla do čeho jdu, kdo tam bude, jestli budou ostatní holky v pohodě ...
Po příchodu mě přivítaly dvě dámy a to recepční Bára a paní majitelka Markéta Davidovich. Obě byly moc příjemné, ukázaly mi, kde se budu každý den hlásit a rovnou jsem odevzdala své vysvědčení posledního ukončeného vzdělání a zdravotní průkaz. Poté mne odvedly do místnosti, která se stala takovou naší jídelní a kecací místností v odpočinkových a obědových přestávkách, kde jsem se seznámila s prvními účastnicemi. Hned mě obklopila neuvěřitelně příjemná atmosféra tvořená designem místností, nadšením a napětím. V danou chvíli jsem najisto věděla, že jsem se rozhodla správně a byla jsem ráda, že jsem do kurzu šla. Hlavou mi totiž běžela jediná myšlenka: "Sem patřím."


V 9 hodin si nás odvedli do učebny se zrcadly a začala výuka. Prvním dnem nás prováděla lektorka Bára Mlezivová, zkušená vizážistka a stylistka. Na pořadu dne byla jako první teorie. Hned na začátku bylo třeba probrat to, co vlastně vizážista ke své práci potřebuje a jak se o věci starat - tedy hygiena. Poté již přišla na řadu praktická teorie a to tvary obličejů, korekce a teorie pleťového make-upu. Dopoledne jsme zakončili praktickou ukázkou líčení, po které následovala hodinová pauzička na oběd. V okolí Institutu je opravdu velké množství restaurací, kaváren a bister, tudíž není vůbec složité najít místo na oběd. Ale pokud upřednostňujete domácí stravu, je možnost využít ledničku a mikrovlnku v odpočinkové místnosti.
Po obědě již začala praktická část dne. Daly jsme se do dvojic a začaly nacvičovat přípravu pleti, výběr odstínu make-upu a jeho nanášení, rozjasnění, korekce a nanášení tvářenky. Celkem jsme se třikrát prostřídali, takže si každý zkusil nanést tři precizní make-upy. U konce dne jsme již byli všichni tak vyčerpaní, že jsme s radostí všechny použité štětce důkladně vyprali dle instrukcí lektorky a zamířili domů do postele, načerpat nových sil na další den.


Vlastní dojem:
První den pro nás všechny byl náročný nejen z důvodu několika přeličování, takže u konce dne nám již hořela pleť, ale také proto, že informací, které nám byly předávány, bylo opravdu hodně. Díky tomu, že nějakou dobu líčím, spousta věcí již pro mě bylo známých a tedy je to možná jeden z důvodů, proč jsem si večer nepřipadala, že mám místo hlavy medicinbal. Rozhodně jsem však za tento den byla ráda, dozvěděla jsem se spoustu tipů, čím si například dovybavit svůj kit a co se týče líčení, trénink dělá mistra. Lektorka Bára byla velmi příjemná, při kontrole líčení šlo vidět, že se snaží pleť důkladně zrevidovat a předat nám veškeré poznámky, abychom příště mohli svou práci ještě o něco vylepšit. To je z mého pohledu rozhodně přínosnější, než aby jen kývla rukou, že dobrý, i přesto, že pro některé může být náročné slyšet kritiku. 

DEN 2
Druhý den již nervozita opadla, všichni jsme se zdravili s úsměvem na tváři a těšili se na důležitý den, jelikož bylo v plánu líčení očí. Dopoledne jsme se tedy opět všichni setkali ve třídě, tentokrát s lektorkou Jankou Letkovou, zkušenou vizážistkou. V teoretické části jsme probrali typy očí a možnosti korekcí, což jsme si následně ukázali na praktické ukázce. Kromě toho jsme také řešili různé produkty a nejvhodnější použití. Celou teorii doprovázely užitečné tipy z praxe. Bylo toho opět požehnaně, ale vše jsme vydýchali při obědové pauze.
Odpoledne opět nastala praktická část. Ve dvojicích jsme natrénovali vykreslení obočí, přípravu očního víčka, korekci oka, nude linku, linku s ocáskem, natáčení řas a nanášení řasenky. Poté opět následovala praktická ukázka a to kouřového líčení. Po ukázce jsme si vyměnili dvojice a pustili se do kouřovek sami. Po třetím odlíčení jsme již všichni byli rádi, že nastal čas mytí štětců a odchod domů.

Vlastní dojem:
Další náročný den, tentokrát spíše pro naše oči. Ujasnila jsem si, jak udělat správně korekci oka, nácvik linek jsem vyloženě uvítala, protože je to oblast, ve které si stále nejsem příliš jistá a na závěr jsem se naučila novou techniku líčení kouřovek. Tedy pro mě velice produktivní den. Lektorka Janka byla velice milá a bylo vidět, že ví, jak nám nové informace správně podat. 

DEN 3
Třetí den už byl pěkný babinec. Hned po příchodu jsme řešili všemožné šminky, holky donesly ukázat paletky, které jim přišly z ameriky, a že se vlastně známe sotva dva dny, to by nikoho ani nenapadlo. Teorie opět probíhala pod vedením Báry Mlezivové a tentokrát to letělo jako blesk. Na denním plánu byly rty, lepení řas a barvy. Podívali jsme se na tvary rtů a jejich korekci, typy produktů a různé tipy pro péči a líčení. Poté následovala praktická ukázka líčení rtů a zároveň jsme probrali lepení řas a trsů. Následovalo probírání barev a jejich kombinací. Tento úsek byl uzavřen pauzou na oběd.
Odpoledne jsem se opět rozdělili do dvojic a jako první jsme začali trénovat výrazné rty. Museli jsme perfektně zvládnout nanesení linky i rtěnky a člověk si vůbec neuvědomoval, jaká to bude piplačka. Poté co jsme vše zvládli na výbornou jsme mohli vše odlíčit a pustit se do kompletního make-upu. Tedy od výběru odstínu make-upu, přes konturování obličeje, obočí, linku až znovu po rty.


Vlastní dojem:
Středa mě z těchto tří dnů bavila zatím asi nejvíce. Trénink rtů i když někomu přijde jako brnkačka, tak to tak opravdu není. Ve chvíli, kdy dostanete do ruky rudou, tak každá sebemenší nerovnost z úst doslova křičí. Velmi spokojená jsem pak byla s celým make-upem, jelikož se mi povedlo krásně chytit barvu make-upu a celkový výsledek mi přišel moc povedený a precizní. Lektorka Bára opět nezklamala, přidávala spoustu užitečných rad a tipů i k líčení očí z předešlého dne, jelikož každý vizážista má svou techniku a je dobré využít, co možná nejvíce pohledů na věc. 

DEN 4
Ve čtvrtek byl první den bez teorie a to z toho důvodu, že se líčilo od rána do večera. Byl den tréninku a všechno, co jsme se stihli naučit za první tři dny jsme si zkoušeli poprvé na modelkách. Vždy jsme dostali fotografii líčení z časopisu a naším úkolem byla vytvořit co nejvěrnější kopii líčení. Nešlo zde o vytváření vzhledu, který by seděl modelce a jejímu tvaru obličeje, ale o to, abychom byly schopné z předlohy rozpoznat správný odstín, jaké tvary líčení byly použity a jaké techniky. To vše jsme si procvičili jako první na jemném denní líčení. Poté následovalo líčení jemných očí a výrazných rtů. Třetí byly kouřovky se zlatým detailem. Poslední dvě líčení byly časovky. První byla na 60 minut podle předlohy běžného denního looku a druhá byla rychlovka na 30 minut s volnou rukou. Když jsme dolíčili, byli jsme již všichni strhaní a těšili se domů, až si natáhneme bolavá záda.


Vlastní dojem:
Pět modelek, pět líčení. Den tréninku byl pro všechny velice náročný, ale také velice užitečný. Zjistit správnou barvu pleti a správně "opsat" make-upu z obrázku, to mi v tento den dalo asi opravdu nejvíce. Rozhodně jsem zaznamenala, že určování barvy pleti mi jde mnohem rychleji a zkoumání fotografií byla docela zábava. Bylo příjemné zjistit, že u časového make-upu jsem byla schopná svou práci dokončit ještě před časovým limitem, a zpětná vazba lektorky Báry byla vždy poměrně kladná s pár připomínkami pro zlepšení. 

DEN 5
První týden jsme zakončili trošku odpočinkovějším dnem. Jako první nás čekaly Face charty. Pokud nevíte, o co se jedná, jsou to speciální papíry potištěné obličejem, na které si vizážista zaznamenává vzhled, kterého chce dosáhnout při líčení. Lze to považovat za tréninkovou metodu, ale používá se také pro zaznačení svatebního líčení po zkoušce, nebo při přípravě focení/přehlídky, a kreslí se zde budoucí vzhled. V tomto dni jsme Face charty vytvořili dva. Jako první jsme měli za úkol prostě tvořit podle pocitu. Až jsme měli hotovo, lektorka Andrea Lengyelová, nám ukázala, jak to dělá profík. Po ukázce jsme se pustili do druhého a snažili se předvést, co v nás je. U všech se projevilo jasné zlepšení a naše výtvory jsme si mohli odnést domů. Poté si nás vzala na starost majitelka Institutu Markéta Davidovich a probrala s námi nějaké marketingové tipy. Na začátku jsme probrali to, jak bude zbytek výuky probíhat po celé 4 týdny včetně závěrečné zkoušky. Plynule jsme přešli i k tomu, jak vlastně bude probíhat náš život po skončení kurzu, jaké jsou naše možnosti a jak se v oboru nejlépe uplatnit. Zjistili jsme, co vlastně nám v tomto ohledu nabízí MUIP, a že nás nenechá na holičkách, pokud mi sami budeme mít zájem a pomůže nám najít cestu tam, kam si přejeme jít. Na závěr jsme ještě navíc byli obdarováni krásnými dárečky - tričkem MUIP, sadou deseti štětců s vizážistickým pásem a transparentní vizážistickou taškou pro perfektní přehled na place.



Vlastní dojem:
Na kreslení Facechartů jsme se všichni moc těšili, především proto, že většina z nás s tím doposud neměla žádné zkušenosti. U malování jsme mohli být jakkoliv kreativní, já si sice zvolila jednoduché looky, ale to především proto, abych se naučila správný postup a získala jistotu ještě předtím, než začnu vymýšlet nějaké šílenosti. Lektorka Andrejka byla moc milá, často obcházela každého z nás a radila, co vylepšit nebo jak postupovat. Na závěr jsme každý měli v ruce alespoň jeden poměrně povedený výtvor. Odpoledne s Markétkou bylo hodně nabíjející, pokud se s ní někdy setkáte, zjistíte, že je to člověk plný energie, kterou Vás bude ochoten také nabít. Dala nám hodně o čem přemýšlet, v některých věcech nás trošku postrašila, a v jiných zase ubezpečila, přesně na těch místech, kde jsme to všichni potřebovali slyšet. Na závěr se proměnila v Ježíška a rozdala nám krásné dárečky, ze kterých jsme měli všichni obrovskou radost. A musím Vám říct, že věci, které se na schůzce probíraly mi tak šrotovaly hlavou, že jsem nakonec měla problém spát, jak se mi nechtěly myšlenky v hlavě utišit. 

Takže to by bylo vše k prvnímu týdnu. Pokud budete mít nějaké dotazy, které nebyly článkem zodpovězeny, neváhejte mne kontaktovat přes komentář, nebo klidně na mail či jiné sociální sítě. Pokud si přejete sledovat veškeré dění o něco více živě, určitě se mrkněte na můj instragram, kam do instastories nahrávám vše ještě za čerstva - jméno @veroniquebeauty.

XOXO

VERONIQUE

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

2 komentáře:

  1. Ahoj Veru, jsem moc ráda, že se ti na kurzu líbí a těším se na další zážitky a nové dovednosti ;)

    http://www.obycejny-blog.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evičko. Určitě zase další týden vydám článek. Myslím, že se máte na co těšit, protože na programu bude pro mě něco zbrusu nového ;)

      Vymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)