DIY

DIY - Depotování rtěnek

listopadu 21, 20176 Comments


Po delší době jsem si pro Vás opět připravila jeden článek ze sekce DIY. Jako milovnice kosmetiky, mám moc ráda rtěnky. Jako vizážistka mám moc ráda věci ve formě paletek z důvodu ušetření místa i hmotnosti. A proto se mi nabídla možnost depotování rtěnek. 


Co budeme potřebovat
Rtěnky
Špachtly / nůž
Dezinfekci
Potravinovou fólii
Uzavíratelnou nádobu s oddělenými prostory

Metoda, kterou jsem pro depotování zvolila je metoda tlaková. Tedy, že při ní nedochází k roztavení rtěnek do tekuté formy. Proč jsem se tomuto procesu chtěla vyhnout je jednoduché. Přijde mi to zdlouhavé a navíc to není pro rtěnky zrovna "zdravé".
V produktech jsou totiž konzervanty, které udržují rtěnky v dobré kvalitě. Jejich tavením - tedy zahříváním na vyšší teplotu, může docházet k chemickému rozkladu konzervantů a tedy i dřívějšímu kažení rtěnek, ale navíc může dojít ke změně konzistence rtěnky jako takové. Rtěnka tak může vykazovat jiný finální vzhled, než pro jaký jste si ji pořídili. 

Vezmeme si tedy nádobu a jednotlivé políčka si jako první dezinfikujeme. Doporučuji provést dezinfekci i rtěnek, aby byl výsledný produkt opravdu v pořádku. Dalším krokem je vyndat rtěnku z tuby. Vždy myslete na to, že rtěnka jde až dovnitř  - tedy neseřezávejte rtěnku vespod, ale naopak se ji buď pokuste vytáhnout, v případě, že to nejde, tak špachtlí / nožem vydloubněte a pak také veškeré zbytky, které uvnitř zůstaly. Ačkoliv by to člověk neřekl, tak uvnitř je zapuštěno ještě asi 1/3 délky tyčinky. 



Tyčinku doporučuji nakrájet a vložit do departmentu nádoby. Zde přichází na řadu potravinová fólie. Můžete si s ní obalit prst samozný, nebo nějaký předmět, který je plochý a vejde se do departmentu a jednoduše s ním tyčinku zatlačíte dovnitř, dokud perfektně nepokryje dno. 

Tato metodu určitě nebude tak vábivá jako by byla metoda roztavení a vlévání, ale po pár použití se dostanete na stejný vzhled. 

Nádoby vhodné na depotování můžete zde u nás sehnat buďto v rybářských či stavitelských potřebách, pokud na to tolik nespěcháte, můžete se po nějakých mrknout na stránkách jako je eBay, Aliexpress, Amazon, atd.

Kolik rtěnek máte doma Vy? Skladujete je jednotlivě, nebo si raději vytváříte podobné paletky pomocí některé z depotovacích technik? Napište mi Vaše názory do komentářů. A pokud se Vám mé články líbí, budu ráda, když se níže přihlásíte mezi pravidelné čtenáře nebo mne začnete sledovat na instagramu @veroniquebeauty.


XOXO

VERONIQUE

PODOBNÉ PŘÍSPĚVKY

6 komentářů:

  1. Já mám raději rtěnky v klasickém vysunovacím stavu :-) skladuji je v plastovém organizéru. Jsou tak vždy po ruce a nejsou různě poházené někde v taštičce :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já mám také najradši rtěnky v tubičce. Ty co mám nejradši mám doma vystavené v organizéru. Zbytek mám v kufru :D Takže to dává docela představu kolik jich mám :D

      Vymazat
  2. Hodněkrát jsem něco podobného viděla na facebooku. Já bych si s tím ale asi takhle poradit nechtěla, mám radši rtěnky v klasickém stavu a navíc mě baví na ně koukat jak jsou hezky poskládané :D

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to já na ně taky ráda koukám. Depotovala jsem pouze rtěnky, které nenosím na každý den. A jak jsem psala výše, mám jich prostě strašně moc, takže je to pro mě náročné se skladováním :/

      Vymazat
  3. No já teda mám raději rtěnky pěkně vystavené, na to abych se s nimi mohla kochat. :D

    Moje nové video

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky ráda kochám :D Takže depotuji méně oblíbené, nebo v nehezkých a rozbitých obalech :)

      Vymazat

Děkuji, za Vaše komentáře :)